Työnäytteet
Tässä aiempia asiakkaitani ja muutamat työnäytteet
mainostoimistoista Mera, Think Creative ja Imageneering.
Niiden lisäksi cv:täni koristavat toimistonimet
Ideaalia ja Daddy Finland.
FINNPARK

Finnpark kehittää älykästä liikennettä, joten myös viestinnän tulee olla fiksua, sujuvaa ja toimivaa.
Tämä smooth operator työllisti Thinkin tiimiä sekä b2b- että b2c-projekteissa. Erityisen antoisaa oli brändätä ja lanseerata uusi parkkipalvelu, joka tunnetaan nyt nimellä Moovy.
Kanavia ja koukkuja:
• yritys- ja tuotebrändäykset
• verkkosivut finnpark.fi ja moovy.fi
• somemainonta
• asiakaslehdet (b2b ja b2c)
• esitteet ja ilmoitukset
• radio- ja ulkomainonta
• videot ja presentaatiot
• messumateriaalit.
LUE tekstinäyte:
PIZZERIA NAPOLI

Pizzeria Napoli tekee loistavaa ruokaa ja maukasta ravintolamarkkinointia.
Oli suuri ilo ja kunnia päästä leipomaan ideoita ja tekstejä koko Tampereen rakastamalle ravintolalle.
Loimme Merassa Napolille herkullisen 40-vuotiskampanjan. Sen pohjana oli ravintolasta löytynyt 1970-luvun pizzapassi ja täytteenä mm. Aamulehden salaperäisiä henkilökohtaista-ilmoituksia.
Suuren huomion saanutta kampanjaa siivittivät mm.
• somemarkkinointi
• ilmoitukset
• muut printtimateriaalit
• videomainonta.
ATA GEARS

ATA Gears tarvitsee vakuuttavaa ja elävää viestintää hammaspyörien globaaliin markkinointiin.
Tein Thinkissä In Motion -asiakaslehteen kymmeniä haastatteluja ja artikkeleita hammaspyörien tuotannosta ja tekijöistä.
Tavoitteena oli kertoa ATAn huipputeknologiasta selkeästi ihmisten kielellä. Ja sen minä osaan.
Asiakaslehden lisäksi ATAn töihin kuuluivat
• esitteet
• yritysvideot ja -presentaatiot
• messuosastot ja -materiaalit
• tapahtumamateriaalit
• brändianalyysit.
LUE tekstinäyte:
KAUPPAKESKUS ELO

Kauppakeskus Elo tuotiin markkinoille ilolla, värillä ja vauhdilla.
Elo-nimi syntyi nauttiessamme rakkaani kanssa punaviiniä omenapuun alla. Myös Elon työnäytteet huokuvat iloa ja hyvää fiilistä. Vedimme kansaa kaupoille räväkällä tyylillä, jonka loin Imageneeringissa AD Timo Saaren kanssa.
Eloisia töitä olivat mm.
• brändin rakentaminen
• verkkosivut
• lanseerausmatskut
• printti-Ilmoitukset
• ulkomainonta
• tarjouskampanjat
• tapahtumakampanjat
• tv-mainonta.
TAPPARA / Tamhockey

Tappara halusi b2b- ja b2c-markkinointiinsa lisää potkua ja tarkkoja laukauksia.
Vaikka olen kotoisin Saipan seuduilta, minusta tuli Imageneeringissa 10 vuodeksi Tapparan mies. Kirjoitin yleisön ja sponsoreiden koukuttamiseksi
• 30–40 radiospottia vuodessa
• 30–40 ilmoitusta vuodessa
• tv-spotit
• kausiesitteet ja suorakirjeet
• muut kampanjamatskut
• ulkomainonnan kepposet.
KUUNTELE radiospotteja
(Toteutus: Tuotantoyhtiö Legenda)
HIIHTOKESKUS HIMOS

Hiihtokeskus Himos vaatii viestintäänsä oikeaa voitelua, luistavaa tekstiä ja fiilistä.
Himos on Keski-Suomen viihtyisin ja vauhdikkain hiihtokeskus – sekä hyvä esimerkki siitä, kuinka copy pujottelee sisään kohderyhmän tuntoihin toimialasta riippumatta.
Vaikka itse laskettelen sujuvammin tekstiä kuin rinnettä, kirjoitin Imageneeringissa ja Ideaaliassa liki 10 vuoden
• kausiesitteet
• printti-ilmoitukset.
Ja kantti piti joka kurvissa!
SRV RAKENNUS

SRV Rakennus markkinoi asuntoja elämänmakuisella ja puhuttelevalla otteella.
SRV:n lisäksi asuntomarkkinoinnin asiakkaitani ovat olleet Rakennustoimisto Palmberg, Lemminkäinen, Kiinteistönvälitys Glik, Pohjola Rakennus, Asuntopehtoori ja SRV Rakennus.
Meran SRV-tiimin työlistaa:
• kohteiden brändäys
• ilmoitukset ja esitteet
• verkkobannerit
• ulkomainonta, leditaulut yms.
• radio- ja tv-mainonta.
KUUNTELE radiospotti – tässä on Heikki!
(Toteutus: Mediabeat)
BUSTER / Fiskars

Buster on pohjoismaiden suosituin moottorivenemerkki, joka kiitää vakaasti myös markkinoinnissaan.
Saimaan rannalla syntyneenä tiedän, että vene on enemmän kuin kulkupeli. Hyvä vesimerkki tästä on Buster, jonka suosiota siivitin Imageneeringissa kuuden vuoden ajan tarttuvilla tarinoilla ja teksteillä.
Kirjoitin mm.
• mallistoesitteet
• mallikohtaiset esitteet
• printti-ilmoitukset
• verkkokampanjat
• radiospotit
• jälleenmyynnin tukimateriaalit.
POHJOLA RAKENNUS

Pohjola Rakennus pyysi apua asuinalueen lanseeraukseen ja kerrostaloasuntojen markkinointiin.
Pispalan poikana kiinnostuin tietenkin liki naapuriin kohoavasta uudesta kaupunginosasta.
Thinkin työpajassa kirkastettiin alueen olemus, kohderyhmät ja muut brändielementit. Sitten kaadoin faktat ja fiilikset taikajuomapataan, josta siivilöin oikeat sanat
• myyntiesitteeseen
• printti-ilmoituksiin
• flyereihin
• bussikampanjaan.
LUE tekstinäyte:
MEREO

Vanhusten palvelutaloyhdistys haluaa viestiä inhimillisesti ja värikkäästi.
Oma sosiaalialan koulutustaustani auttoi osaltaan tässä brändiprojektissa.
Thinkin tausta-analyysin jälkeen syntyivät
• nimi Mereo (lat. ansaita)
• slogan ‘Olet hyvän paikan ansainnut’
• valikoima voimaannuttavia iskulauseita.
Sitten muotoilin Mereolle luodulla puhetyylillä
• kotisivujen tekstit
• lanseerausesitteen ja -esityksen
• Mereon yleispresentaation.
Ja hei! Mereon lanseeraustilaisuudessa Mato Valtonen piti hulvattoman innostavan luennon!
VIELÄ PARI…

Olen kirjoittanut tekstit myös näille suunnittelutoimisto Merassa tehdyille verkkosivuille.
• Päärata.fi (Pirkanmaan liitto)
• Ympäristöviisas.fi (Pirkanmaan ELY-keskus)
• Satagroup.fi
• Asuntopehtoori.fi
• Kuitukierrätys.fi
• Tampereenvera.fi
KATSO tv-spotit,
jotka ideoimme Merassa Tampereen Sähkölaitokselle. (Toteutus: Mediabeat ja Tuotantoyhtiö Legenda)
LUE kolumni ja blogitekstit
